top of page

ALL-IN-TRAJECT

Een volledige make-over voor de woorden van je merk. Samen duiken we in je merkpositionering en schrijven aan een boodschap die 100% klopt. Met woorden waar de eigenheid vanaf druipt. Zodat je doelpubliek aan je lippen hangt en je klanten met plezier ambassadeurs worden van je merk. Nope, je blijft niet langer het best bewaarde geheim van je sector. Je gaat all-in. 

Echt iets voor jouw B2B-bedrijf:

  • ​​Als je worstelt om gehoord te worden in een sector met veel concurrentie. Omdat het lastig is om te vertellen wat je nu juist anders doet of waar jouw bedrijf voor staat. En omdat je eruit wil springen in de stroom van content die iedereen vandaag overspoelt. 

  • Als je een complex product of een uitgebreide dienst verkoopt en je door de features de benefits niet meer ziet. Als het moeilijk is om één heldere merkboodschap te formuleren. Omdat je zoveel te vertellen hebt. 

  • Als je een gloednieuwe branding hebt (of overweegt) en je evenveel aandacht wil geven aan wat je zegt als aan wat je ziet. Niet met teksten die snel-snel bij elkaar geplakt zijn, maar met weloverwogen woorden die meer karakter en vooral ook meer waarde geven aan je merk. 

  • Als je klaar wil zijn om grote stappen te zetten met je bedrijf. Denk aan nieuwe partnerships, geld ophalen bij investeerders, meer klanten aantrekken, met grotere klanten werken, media-aandacht krijgen, ...

Wat je krijgt:

Intakegesprek

We starten met een stevige babbel. Dat kan online of bij jou op kantoor. We brengen in kaart hoe duidelijk de identiteit van je merk al is en wat je verwacht van het traject. We overlopen alle stappen die we samen gaan zetten, zodat je weet wat er in elke fase gebeurt en waarom.

Workshop

Verwacht je aan vragen, veel vragen. Vragen die je nog enthousiaster maken over wat je te bieden hebt en vragen waar je niet meteen een antwoord op weet. Stiltes om na te denken. En ruimte om ideeën uit te wisselen. Ik stel die vragen niet alleen omdat ik nieuwsgierig ben (guilty!), maar vooral omdat ik weet dat ze ons naar de kern van je merk brengen.

 

 

Resultaat

Dat is altijd op maat van wat nodig is voor jouw bedrijf, maar meestal gaat het over:

  • een duidelijke merkpositionering

  • een heldere merkboodschap

  • een uitgeschreven merkverhaal/pitch

  • een beschrijving van je doelpubliek

  • een herkenbare tone of voice

  • een 'huistaalboek' om naar terug te grijpen

  • de belangrijkste teksten waar je aan wil sleutelen

Audit

Ik onderzoek hoe je merk vandaag klinkt. En of dat past bij de richting die je uit wil met je bedrijf. Zijn je belangrijkste boodschappen echt kristalhelder?En klinkt je stem overal hetzelfde? Zo vind ik alle woordgerelateerde obstakels die je vandaag nog in de weg staan.

Onderzoek

Ik duik in de website van je concurrenten, onderzoek hun branding, noteer waar ze goed in zijn en waar de verschillen zitten. Om zo de plek te vinden die jouw bedrijf kan innemen. Ik praat ook met je klanten. Over wat ze nodig hebben, wat ze van jou verwachten en waarom ze graag samenwerken. Ik noteer de taal die ze gebruiken om over je merk te spreken. En bewaar het gouden testimonial-materiaal. 

En dan? 

Tijd om je boodschap in het wild los te laten. Jij kiest hoe:

  • kant-en-klare teksten geschreven door mij of een getalenteerde freelancer uit mijn netwerk

  • een workshop waarin we je communicatieteam klaarstomen om vol vertrouwen de juiste toon te pakken te krijgen

  • check-ins (maandelijks of zo vaak als je wil) om je woorden op het rechte pad te houden

Meer dan all-in?

Merken we tijdens de strategische fase dat er ook werk is aan de andere bouwstenen van je merk? Gaat je website niet recht op zijn doel af? Passen je logo en huisstijl niet meer bij wie je vandaag bent? Ook dan help ik je graag.

Ik werk intensief samen met een netwerk van enthousiaste vormgevers, fotografen, copywriters en webdesigners. Zij vertalen de inzichten uit het traject naar een merk dat er staat. Dat kan stap voor stap in functie van je budget of in één grootse beweging.

Heb je zelf al partners die je vertrouwt? Ook zij kunnen makkelijk aan de slag met de fundamenten die we op papier hebben gezet. Ik zorg voor een duidelijke briefing en ik kijk graag mee of hun voorstellen en ontwerpen matchen met de strategie. 

Twijfel je nog?

Begin met een audit

Een snelle manier om te onderzoeken of je boodschap goed aankomt bij je doelpubliek (en waar er nog wat te winnen valt). Met achteraf een uitgebreid verslag en next steps zodat je precies weet wat je te doen staat.  

Leen mijn brein

voor een dag

Je Over ons-pagina aanpakken? Werk maken van een duidelijke pitch? Je product of dienst in de schijnwerpers zetten? Ik blokkeer een hele dag in mijn agenda waarop ik me uitsluitend concentreer op jouw vraag.  

Plan een babbel

Leer mij eerst kennen en stel je meest prangende vragen tijdens een kennismakingsgesprek. Zo kan je makkelijker beslissen of ik de juiste persoon ben om je te helpen. 

"Zo tof om eindelijk eens in mijn eigen merk te kunnen duiken. Tijdens de workshop was er tijd om stil te staan bij de dingen die belangrijk zijn voor mij en voor mijn bedrijf. Een beetje als bij een psycholoog, maar dan voor mijn merk. En het is ook altijd aangenaam samenwerken met Katrien."

Leen Cristofoli, Founder Grafica

bottom of page