top of page

WAAROM 

Betonfabrikant of softwareontwikkelaar. Designer van kantoorruimtes of farmaceutische gigant. Vijf medewerkers of 500.  Start-up of gevestigd B2B-bedrijf. Meestal komen mensen aan mijn deur kloppen voor één van de volgende drie dingen.*

*Euh, op digitale wijze natuurlijk. Het zou awkward zijn moesten potentiële klanten echt voor mijn deur staan. Ik spreek graag af bij jou op kantoor of op een comfy plek waar we de koppen rustig bij elkaar kunnen steken. 

1 | We klinken niet
zoals we zijn

“We hebben een geweldige bedrijfscultuur en een zalig team. Van zodra je bij ons begint te werken, snap je dat. Maar het komt niet over op onze website of sociale media. Dus potentiële klanten beslissen al dat ze ons niet interessant vinden voor we ze bij de dingen – en de mensen – krijgen die hen kunnen overtuigen.”

2 | Iedereen die voor ons schrijft, doet dat anders, er is geen consistentie

“Veel van onze content komt van mensen die het niet gewoon zijn om te schrijven. Ze doen meestal net iets té hard hun best om professioneel te klinken. En degenen die wel vlot schrijven, zoals ons marketingteam of onze freelancers, zijn het niet eens over hoe we moeten klinken. We lopen vaak vast in eindeloze feedbackrondes.”

3 | We klinken ongeveer hetzelfde als onze concurrenten

“Er is veel jargon in onze branche, dus het is moeilijk om op te vallen met wat we zeggen en tegelijkertijd autoriteit op te bouwen en vertrouwen te winnen. Veel van onze mensen doen ook liever niet te zot. Vooral als ze de indruk krijgen dat we anders willen doen zonder dat er een fatsoenlijke strategie achter zit.”

Hoe ik dat aanpak?

Met een onderscheidende merkpositionering, merkboodschap en merkstem. Zodat je de eigenheid van je bedrijf strategisch kan inzetten.

bottom of page